Fatbike

Mag ik met een Fatbike op de openbare weg rijden?

Al onze Fatbikes voldoen aan de wetgeving en mogen dus legaal op de openbare weg.

Onze fietsen worden standaard geleverd zonder gashendel. Wel is er bij de fietsen een optie om de fiets met gashendel te leveren. Als u hiervoor kiest check dan de lokale wetgeving in uw buurt.

Hoe zit het met de helmplicht, rijbewijs en minimumleeftijd?

Je bent niet verplicht om op onze Fatbikes een helm te dragen. Ook heb je geen rijbewijs nodig en is er geen minimum leeftijd aan verbonden.

Is het mogelijk om de Fatbike op te halen?

Het is mogelijk om de door jou gekozen Fatbike op te halen in Amsterdam. Dit kan je doen door bij het afrekenen te kiezen voor de optie “Ophalen in Amsterdam”.

Bestellen & betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Product in winkelwagen plaatsen

  1. Kies het gewenste product
  2. Voeg het product toe aan de winkelwagen.

Nadat je alle producten in de winkelwagen hebt geplaatst kan je vanuit de winkelwagen verder gaan om de bestelling af te ronden.

Hoe wijzig ik een geplaatste bestelling?

Als het product ons magazijn nog niet heeft verlaten. Kan je een e-mail sturen naar [email protected], om de bestelling op dezelfde dag nog te wijzigen.

In het onderwerp kun je dan de woorden “wijziging bestelling” vermelden, zodat het proces nog sneller verloopt.

U vermeld de wijziging en wij nemen contact op om deze door te voeren.

Hoe annuleer ik een bestelling?

Annuleren kan alleen als het product ons magazijn nog niet heeft verlaten.

Als het product ons magazijn nog niet heeft verlaten (geen mail ontvangen “bestelling afgerond”), kan je een e-mail sturen naar [email protected] om de bestelling op dezelfde dag nog te annuleren.

In het onderwerp kun je dan de woorden “annuleren” vermelden, zodat het proces nog sneller verloopt.

Heeft het product de magazijn al verlaten en wilt u toch annuleren? Dan kunt u het product ook kosteloos weigeren bij de deur.

Hoe wordt mijn bestelling bevestigd?

Op het door jou ingevoerde e-mailadres ontvang je een bevestigingsmail. Bewaar deze bevestigingsmail en de factuurnummer goed.

Zo kunnen we jou bij vragen of opmerkingen beter van dienst zijn.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?

Indien je na het bestellen een factuurnummer hebt ontvangen, is de bestelling goed doorgekomen.

Het kan zijn dat de email in de “Spam” is blijven haken. Indien je géén factuurnummer hebt gehad, kun je ons een mail sturen op [email protected]

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

 1. iDeal   
Je kiest op de afrekenpagina voor de optie ’iDeal’ en selecteert jouw bank. Vervolgens klik je op ’Bestelling plaatsen‘. Je wordt verwezen naar je eigen bankomgeving en kan de betaling doen. Wanneer de betaling bevestigd wordt, komt de bestelling bij ons binnen. Wij bezorgen het product dan binnen de gestelde tijd. 

2. SOFORT banking  
Je kiest op de afrekenpagina voor de optie ’SOFORT’ en selecteert jouw bank. Vervolgens klik je op ’Bestelling plaatsen‘. Je wordt verwezen naar je eigen bankomgeving en kan de betaling doen. Wanneer de betaling bevestigd wordt, komt de bestelling bij ons binnen. Wij bezorgen het product dan binnen de gestelde tijd. 

3. Directe bankoverschrijving
Je wordt verwezen naar de pagina met betaalgegevens na het plaatsen van de bestelling en hier volg je de instructies. Wanneer de betaling op ons rekening is bijgeschreven, komt de bestelling binnen in ons systeem. 

4. PayPal     
 Je kiest in de afrekenpagina voor de optie ’PayPal’. Vervolgens klik je op ’Bestelling plaatsen‘. Je wordt verwezen naar de PayPalformulier en hier volg je de instructies. Wanneer de betaling is bevestigd, komt de bestelling binnen in ons systeem.

5. Bancontact (MisterCash)
Je kiest in de afrekenpagina voor de optie ’Bancontact’. Vervolgens klik je op ’Bestelling plaatsen‘. Je wordt verwezen naar de Bancontactformulier en hier volg je de instructies. Wanneer de betaling is bevestigd, komt de bestelling binnen in ons systeem. 

6. Klarna Betaal nu of Later
Je kiest in de afrekenpagina voor de optie ’Klarna Betaal Nu’ of ‘Klarna Betaal Later’. Vervolgens klik je op ’Bestelling plaatsen‘. Je wordt verwezen naar het Klarna betaaloverzicht en hier volg je de instructies. Wanneer de betaling is bevestigd, komt de bestelling binnen in ons systeem.

7. IN3
Je kiest in de afrekenpagina voor de optie ’IN3′. Vervolgens klik je op ’Bestelling plaatsen‘. Je wordt verwezen naar het IN3 betaaloverzicht en hier volg je de instructies. Wanneer de betaling is bevestigd, komt de bestelling binnen in ons systeem.

Mijn online betaling is mislukt.

Als je denkt dat de betaling niet gelukt is, kijk dan of je de bevestigingsemail hebt ontvangen. Kijk ook in je Spam. Heb je geen email ontvangen? Stuur ons een email [email protected] met het onderwerp: Is mijn bestelling doorgekomen? Stuur je product, naam en adres mee. Wij controleren dan jouw bestelling.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Zodra we de bestelling hebben ontvangen, sturen wij de factuur mee bij de bevestigingsemail. Als je de bevestigingsemail niet kan vinden, kijk dan bij de Spam. Vind je het daar ook niet? Stuur ons een email op [email protected] met de factuurgegevens. Wij sturen je dan de factuur op. 

Bezorgen & afhalen

Kan mijn pakket na bestelling nog naar een ander adres verstuurd worden?

Als je bestelling nog niet is afgerond, dan kan je een e-mail sturen naar [email protected]. Zet in het onderwerp: Wijziging adres 

Wij wijzigen het adres dan voor jou.

Wat zijn de kosten voor verzending?

  • Vanaf € 50,- zijn de verzendkosten gratis binnen Nederland met PostNL

Waar is mijn pakket?

Als je de status van je bestelling wilt weten, kijk dan op je track & trace code, deze wordt automatisch naar jou gemaild.

Heb je geen track & trace dan kan je een mail sturen naar [email protected]. 

Wat als mijn pakket vertraagd is?

De bezorging is in de handen van de koerier . Via hun website kan je met de track and trace nummer de bestelling in de gaten houden. 

Wij weten dat zij als betrouwbare partner hun best doen om het zo snel mogelijk te bezorgen. Het geduldige wachten van jou zal beloond worden. 

Kan ik mijn product ophalen?

Ja, dat kan. Je kiest op de afrekenpagina voor de optie ’afhaal op afspraak’. 
Je kan een e-mail sturen naar [email protected] of bellen naar +3164218513.

Neem bij het afhalen van het product de bevestigingsmail, zodat je dit kan laten zien als bewijs. Dit kan vanuit jouw telefoon.

Leveren jullie ook aan het buitenland?

Wij leveren ook buiten Nederland, naar landen in Europa. De levertijd hiervan verschilt Belgie, heeft bijvoorbeeld een levertijd van 1 dag waar andere landen een levertijd van 3-5 werkdagen hebben. Wij sturen een track&trace, dus hou die in de gaten.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

  1. De Track &Trace code van het pakket volgen.
    Je vindt deze in je bevestigingsemail. Controleer bij de koerier of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven. 
  2. Het bezorgadres
    Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuldControleer ook je postcode. 
  3. De brievenbus
    Heb je een niet thuis-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland. 

Klopt dit allemaal, maar heb je toch geen pakket ontvangen? Neem dan contact met ons op. 

Wat kan ik doen als mijn product kapot of beschadigd is geleverd?

Dit lossen wij voor u op.

Binnen 30 dagen vul je dan het retourformulier in, je vermeld dat het product beschadigd is en dat je een vervangend exemplaar wilt. 

Wij zullen het product dan kosteloos voor jou omruilen.

Wat zijn de levertijden?

Bestelling & betaling ontvangen opVerwachte leverdag
ZondagMaandag
Maandag voor 23:59 uurDinsdag
Dinsdag voor 23:59 uurWoensdag
Woensdag voor 23:59 uurDonderdag
Donderdag voor 23:59 uurVrijdag
Vrijdag voor 23:59 uurZaterdag
ZaterdagMaandag

Zelfde dag in huis? Dat kan als je maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag voor 10:00 bestelt!

Retour & ruilen

Hoe werkt retourneren?

Ook als je op afstand koopt, heb je dezelfde opties als in de winkel. 

Je kan je product bekijken en dan besluiten om zonder opgave van reden het product terug te sturen.

Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen. 

Wanneer is retourneren gratis?

Je hebt het recht jouw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na het aanmelden van retour nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige bedrag terug, inclusief verzendkosten, mits dit via PostNL is. Kiest u voor Same Day (zelfde dag levering), dan wordt deze dienst niet vergoed.

Retourneren is altijd gratis in Nederland. Bij retourneren vanuit andere landen dan Nederland bent u zelf verantwoordelijk voor het posten en portokosten. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst van jouw product een retour aanmelden.  

Let op! Dit betekent dat: 

  • Inhoud van de doos compleet geleverd moet worden. 
  • Het product mag niet vervuild zijn (geen etensresten, sigarettenas of afval van huis meeleveren) 
  • Indien het product beschadigd (diepe krassen of breuken door verkeerd gebruik) is kan het retour worden geweigerd of kosten in rekening gebracht worden.

Er zijn 2 opties mogelijk: 

  1. Je product ruilen voor een ander product.
  2. Je product gratis laten retourneren het geld wordt dan teruggestort op de rekening

Bekijk het product zoals je in de winkel zou doen, en ga zorgvuldig met het product om. Voor jou betekent dit dat je dan snel het volledige aanschafbedrag terugkrijgt en wij kunnen dan een andere klant met het product blij maken. 

Krijg ik na retourneren het volledige bedrag terug?

Vaak wel. Hierbij zijn 3 opties mogelijk: 

  1. Je bekijkt het product zoals je in de winkel zou doen.
    Je krijgt het volledige bedrag terug. 
  1. Bij het bekijken ontstaan er beschadigingen en gaat een deel verloren.
    Je krijgt het bedrag deels terug. 
  1. Bij het bekijken ontstaan meerdere of heftige beschadigingen of het belangrijkste onderdeel gaat verloren.
    De retour wordt geweigerd. 

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Bij fatbikekoning kan je makkelijk retourneren. Dit kan snel via de online retourformulier.

Kan ik mijn retour annuleren?

Dat is niet nodig. Als je het product niet binnen 14 dagen na aanmelding retourneert, dan wordt jouw retour geannuleerd.

Garantie & reparatie 

Hoelang heb ik garantie?

Op alle onze Fatbikes heb je standaard 12 maanden garantie. Op de product pagina vind je bij de specificaties ook de garantieduur per onderdeel.

Wat is mijn garantiebewijs?

De factuur die je hebt gekregen is een garantiebewijs.

Wie repareert mijn product?

Afhankelijk van het defect repareren onze monteurs het product. Kan het onderdeel niet gerepareerd worden? Dan sturen we het op naar de fabriek. Je krijgt dan een nieuw onderdeel van ons opgestuurd, mits het onderdeel aan de garantievoorwaarden voldoet.

Wanneer is mijn product gerepareerd?

Dat is per product en probleem verschillend. Kunnen onze monteurs het onderdeel zelf maken dan duurt het maximaal 1 week. 

Sturen wij het voor je op naar de fabriek? Dan duurt het 2 tot 6 weken.

Hoe meld ik mijn reparatie online aan?

Je kan het retourformulier invullen met uitleg van het defect. Je krijgt van ons een mail met instructies.

Wat moet ik doen om mijn product te laten repareren?

Meld je reparatie aan door het reparatieformulier naar info@fatbikekoning.nl op te sturen. 

Maak het product klaar voor de verzending: 

  1. Pak het goed en veilig in, hoeft geen originele verpakking te zijn.
  2. Stuur het pakketje via PostNL terug naar Fatbikekoning.

Zodra de reparatie gedaan is krijg je bericht van ons.  

Kan ik mijn product ook op locatie afgeven voor reparatie?

Ja, je kan je product in onze winkel afgeven. Wij zorgen ervoor dat het gerepareerd wordt. Je hoeft de reparatie dan niet aan te melden. 
 
We proberen je natuurlijk zo snel mogelijk te helpen, vaak is er wel meer tijd nodig voor de reparatie.

Je kan de reparatie ook altijd opsturen via PostNL. 

Is reparatie altijd gratis?

Ja, bij ons is reparatie altijd gratis.

Er gelden wel 2 voorwaarden: 

  1. Het betreft een fabricagefout. 
  2. Het valt binnen de garantieperiode. Deze kan je terugvinden op de productpagina.

Contact

Ik heb een technische vraag waar kan ik terecht?

Bij technische vragen kan je contact opnemen via een contactformulier.
Je kan ons benaderen via de mail of whatsapp.
Email: [email protected]
Whatsapp nr.:  +3164218513

Hoe kan ik het beste contact me jullie opnemen?

Je kan ons benaderen via de mail, whatsapp of telefonisch.
Email: [email protected]
Whatsapp nr.:  +31642185135
Telnr.: +31642185135